Vlastivěda v podání 3. třídy ZŠ Na Beránku
Tématem projektu ve 3. třídě ZŠ Na Beránku je vlastivěda. Toto téma zahrnuje orientaci v mapě, užití kompasu, cestování, bezpečí a další.
Průběh projektu:
- - děti vyráběly s paní učitelkou průhledný model školy a snažily se poznat co kde je
- - společná uhlová kresba 360° pohledu, děti měřily svůj výsek a domlouvaly se s kamarády, kde se napojí
- - mapa vztahů ve třídě, v centru se přirozeně objeví paní učitelka. Děti měly za úkol na 2 lístečky napsat nebo nakreslit 2 důležité věci, které si sebou vezmou na dalekou cestu - jeden lísteček musely pak věnovat spolužákovi. Každý tak jednu věc ztratil a jednu získal a nalepil si ji vedle své fotky jako svou počáteční výzbroj.
- - výprava ven, kdy děti vedly s pomocí kompasů. Na kopci společně měřily provázkem horizont, kde končí země a začíná nebe, že se dotýkají, jak je vidět daleko a proč.
- - výroba cestovních pasů
- - děti se učily, co jsou vysvětlivky a piktogramy, jak asi mohly vzniknout, co by mělo mít piktogram a jak by měl vypadat
- - očkovací stanice - děti si samy vymýšlely očkování vhodná pro pohodové cestování, měly své očkovací průkazy a samy se očkovaly
Projekt je podpořen z Evropského sociálního fondu a rozpočtu hl. města Praha.
Evropský sociální fond Praha a EU – Investujeme do vaší budoucnosti